Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Suda51 Gameontwikkelaars Zijn Te Veel Bezig Met Metacritic Scores

Suda51: 'Gameontwikkelaars zijn te veel bezig met Metacritic-scores'

Goede recensies zijn belangrijk, maar ze mogen niet je primaire bekommernis zijn

Suda51, de excentrieke bedenker van games als No More Heroes en Lollipop Chainsaw, heeft zich uitgesproken tegen de obsessie van gameontwikkelaars met Metacritic-scores. In een recent interview met VGC zei Suda51 dat ontwikkelaars "te veel bezig zijn met Metacritic-scores" en dat ze zich meer zouden moeten richten op het maken van games die ze zelf leuk vinden.

"Ik denk dat het belangrijk is om goede recensies te krijgen", zei Suda51. "Maar ik denk niet dat het je primaire bekommernis zou moeten zijn. Je primaire bekommernis zou moeten zijn om een game te maken die jij leuk vindt, en dan hopen dat andere mensen hem ook leuk vinden." Suda51's opmerkingen weerspiegelen een groeiende bezorgdheid in de game-industrie over de invloed van Metacritic-scores op de verkoop van games.

Metacritic is een website die recensies van videogames verzamelt van verschillende publicaties. De site berekent vervolgens een gemiddelde score voor elke game, die bekend staat als de "Metacritic-score". Metacritic-scores worden vaak gebruikt door gamers om te beslissen welke games ze moeten kopen, en ze kunnen een grote invloed hebben op de verkoop van een game.

Sommige ontwikkelaars hebben echter betoogd dat Metacritic-scores onnauwkeurig en oneerlijk kunnen zijn. Ze wijzen erop dat de scores vaak gebaseerd zijn op een klein aantal recensies, en dat ze niet altijd een goed beeld geven van de kwaliteit van een game. Suda51's opmerkingen suggereren dat hij het eens is met deze kritiek, en dat hij gelooft dat ontwikkelaars zich meer zouden moeten richten op het maken van games die ze zelf leuk vinden, in plaats van zich zorgen te maken over Metacritic-scores.

Suda51's opmerkingen zijn een belangrijke herinnering dat Metacritic-scores slechts één manier zijn om de kwaliteit van een game te meten. Uiteindelijk is het aan de spelers om te beslissen welke games ze leuk vinden, en ze mogen zich niet laten afschrikken door een lage Metacritic-score.


Comments